søndag den 27. marts 2011

Trek America

Efter en lidt hektisk ankomst var det dejligt at kunne sidde sig ned og bare modtage info om turen. Jeg kom dog hurtigt i problemer igen da man åbenbart skulle udfylde en masse forsikringsfis. Tyler vores rejseleder var heldig rimelig cool omkring det og sagde at jeg bare skulle finde ud af det hurtigst muligt. Vi blev introduceret til den bus ville skulle ”bo” i de tre uger. Vores gruppe er sammensat af fire forskellige nationaliteter, to drenge og to piger fra Syd Korea, lige ledes to dreng og to piger fra Nord Norge, en pige fra England og jeg fra Danmark. Jeg og Tco fra Korea var de eneste der ikke var fyldt 21, ellers er vi alle ret jævnaldrene.
Efter noget mere info og et toilet besøg var det tid til at få vores bagage ind i traileren og vi var på vej mod vores første stop, Death Vally. Vi kørte det meste af den første dag, alle var udmattet efter tidligere rejse osv., så vi faldt hurtigt i søvn.

Death Vally
Sent på eftermiddagen ankom vi til nationalparken, det var hunde koldt, overskyet og det blæste kraftigt. Ikke lige det man forbinder med ørken. Vi begyndt at slå telte op, det var lidt af en kamp mod vinden og i undertiden var det også begyndte at regne. Tyler sagde at det nogle gange kunne gå år mellem det regnede i Death Vally, så vi skulle føle os heldige. Selvom alle frøs holdte vi stadig modet højt, vi fik gang i et bål, det hjalp lidt på varmen. Vi spise, og hyggede os foran bålet til et godt stykke ud på aftenen, natten var kold i teltene.

Viva Las Vegas!
Næste morgen stod vi op til solskin og humøret var endnu højere end dagen før, for næste stop var VEGAS! Dog skulle vi lige køre 6 timer først, tid der blev brugt på historier, men mest at indhente den manglende søvn fra natten før. Vi ankom til hotellet, spiste en lækker middag og gjorde os selv lækre, for næste meget vigtige punkt var nemlig en limo tur! … and det rest as they say, is history ;)
Næste dag have vi fri til at gå rundt og opleve Las Vegas, se shows osv. De store shows var meget dyre, men heldigvis var der også gratis shows og der skete utroligt meget over det hele, så dagen gik hurtigt.

Grand Canyon
Vi ankom til Hotellet sent, gik ind på restauranten på den modsatte side af vejen og spiste store bøffer.
Næste morgen stod den på solopgang over Grand Canyon, vi var oppe kl 5 og efter en hurtig gang kombineret morgenmadsspisning og madpakkesmøring var vi klar i bussen og vi kørte ud til udkigspunktet. Vi nåede der ud imens det stadig var helt mørkt, det var utroligt flot at sidde og nyde hvordan solen langsomt kom op og hvordan alle farver begyndte at komme frem. Derefter tog vi ind på en cafe og varmede os med en kop kaffe inden vi kig ned i krateret. Der var både sne og is, så det gik langsomt ned, men hen på formiddagen da solen rigtig begyndte at varme os kunne vi rigtig nyde udsigten. Efter at have vandret i 6 timer kig turen tilbage til hotellet hvor den stod på et velfortjent hvil.