mandag den 4. april 2011

Trek America fortsætter!

Moniment vally
Vi blev kørt rundt af en ægte Indianer I hans jeep. Han fortalte historier om hvordan den hvide mand kom og holdte dem som slaver i deres eget land. Han fortalte om hvordan monomenterne blev til. Han viste os grotter og spillede musik for os.
da det blev mørkt blev vi kørt hjem til hans Hogan hvor vi hørte flere historier og spiste lækker mad.

Jimmy spiller trumme og fløjte i en grotte.

Inde i Hoganen ryder vi op efter at have sovet.

Jimmy fortæller hvordan tingende hænger sammen.

Kan ikke huske hvad de hedder, men de har alle navne.
Disse er nogle af de mest berømte.

Cawboy Camp
Vi mødtes med to andre Trek America grupper hos Rusties og Bettis. Vi fik serveret lækker cowboy mad, store bøffer! Vi snakkede og hyggede os i den klare nat under stjernerne.

Der var meget stemningsfyldt.

Tombstone
Vi var her som et hvil mellem to lange køre dage hvor vi begge dage skulle køre mere en 1000 km. Det var en hyggelig guld og sølv mine by. Den fungerede i dag dog mest som et levende museum for turister. De gamle bygninger var holdt i fin stand og der kørte hestevogne rundt og folk gik klædt som var det stadig 1800 tallet.

en vogen magen til den vi tog en køre tur i.

Vores chauffør.

Tommas beundre byen.

En meget autendisk mand træder ud af en bar.

Big Bend
Velkommen til ørkenen. Vi stiger ud af bussen efter at have kørt hele dagen. Temperaturen udenfor var langt over 30 grader og der var knas tørt! Vi satte vores telte op og brugte resten af dagen i skyggen.
Næste morgen stod nogle af os meget tidligt op, planen var nemlig at bestige det højeste punkt i nationalparken. Vi kørte fra vores lejer da det stadig var bælgmørkt og nåede foden af bjerget en halv time senere. Vi havde hver medbragt mindst 4 liter vand plus mad og snaks til turen op. Vores hike var på næsten 20 km. På grund af den hurtigt stigende temperatur var det hårdere end man skulle tro. Efter ca. 3 timers vandring op af nåede vi toppen, udsigten var fantastisk! Derefter gik turen ned igen hvor temperaturen bare steg og steg. Da vi kom tilbage til lejeren stod den på kolde øl og dasen i skyggen.

En af de blå fugle, de var meget nysgerrige.

Udsigten der oppe fra var fantastisk!

Jenny og Tommas på toppen.

Man er vel gymnast.

San Antonio
Efter endnu en dag med 1000 km nedlangt på landevejen var det tid til et hvil. Byen var meget mexicansk inspireret og vi spiste da også et kæmpe fest måltid med taco borito og hvad der ellers hører sig til af corona og magaritta. Senere på aftenen tog vi ned til det berømte riverwalk område hvor floden snor sig igennem midtbyen.