tirsdag den 15. februar 2011

Surf og Luau i Lahaina

I lørdags tog Erika, en af Susis venner, mig med til Lahaina.
Hun havde lånt et Surfbræt, som jeg har fået lov til at låne alt den tid jeg er her. Vi kørte ud på den anden side af øen og kastede os ud i bølgerne. Det var virkelig svært, men efter 3 timers kasten rundt kom jeg op og stå et par gange, mega fed følelse!
Undertiden var det blevet afsten og Erika spurgte tilfældigvis om jeg havde været til en Luau eller havde planer om snart at gøre det. Da jeg ikke vidste var det var kunne jeg blank svare at jeg var klar på det. For i Lahaina var nemlig den bedste Luau på Maui sagde hun.
En Luau er en fest, hvor man spiser en masse god mad og ser hula dans. 


De viser hvordan man tilbereder en hel gris nede i jorden med bananpalmeblade.


Hun slæger træfigure.


Kødet kommer susende forbi.


Høvdingen fortæller Hawaiis historie.


Imens danser både mænd og kvinder.





De mange forskellige kustymer viser hvor meget forskelligt hula enlig er.

Efter en lang og fantastisk dag var jeg godt træt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar