torsdag den 10. februar 2011

West Maui Mountains

I går var Susi og jeg en tur over på vest siden af øen. Moui har to bjerge, det store vi bor ved og to mindre over vest på, mellem dem er et stort flat område.

Man tænker ikke rigtig over hvor stort de vi bor på enlig er, fordi det bare ligesom en øen. Dem over vest på er stejlere og mere krakeleret af alt den regn som er faldet på dem i tidens løb.
Vi pakerede bilen og gik op med en lille udkigspost.

Derfra gik turen ind i junglen, stien var lille og smal og man blev næsten slugt af træerne omkring en.
Så hvidt jeg husker så skulle det give held at vikle et blad rundt om en sten og lægge den der.

Efter lidt over en times vandring ind og ind i dalen begyndte det at gå stejlt op ad. Tilsidst nåede vi til vejens ende.

Efter at have nydt udsigten et stykke tid gik vi tilbage igen. På vej tilbage kom vi ned til floden med regnvand fra bjergende. Pågrund af vi har haft ret tørt vejr på det sidste var vandstanden lav, men vi tog alligevel en forfriskende dukkert i det klare kolde vand.
Nu var jeg belvet døbt og døbbet, var vi klar til at gå det sidste stykke tilbage til bilen. På vej tilbage snakkede vi om hvor dejlig en fornemmelse det er at bruge kroppen, svede og derefter blive afkølet i det skønne vand.

På vej tilbage i solnedgangen